Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

O nordic walikng

Skąd się wziął nordic walking?

Fińscy narciarze biegowi - to od nich wszystko się zaczęło. Jeszcze w latach 70. XX wieku zaczęli używać specjalnych kijków do treningów poza sezonem, kiedy brakowało śniegu. Bardzo szybko zauważyli, że taka forma ćwiczeń ma doskonały wpływ na ich serca i płuca oraz zauważalnie wzmacnia mięśnie zarówno górnych, jak i dolnych partii ciała. 

stopy w róznych pozycjach

Stop złym nawykom stóp

Czy wiesz, że to jak stawiamy stopy ma gigantyczny wpływ na Twoje samopoczucie, zdrowie, kreatywność, nastrój, ruchomość stawów a nawet na relacje z otoczeniem i najbliższymi?

Nasze stopy to skomplikowane mechanizmy, w których każdy trybik musi bezbłędnie pasować do innego aby ta machina nie uległa awarii. Niestety stosunkowo niewiele osób wie, że o stopy trzeba dbać, również w kontekście ich codziennego używania, czyli trzeba zwracać uwagę JAK stawiamy stopy.

Jak chudnąć czyli czemu waga stoi

Wiosna za pasem, więc wiekszość z nas powoli zaczyna myśleć o obcisłych sukienkach w które trzeba by wcisnąć pozimowe ciałko, a pomimo iż kochanego ciałka nigdy za wiele to jednak garderoba z gumy nie jest i czasem trzeba co nie co zrzucić. I rzucamy sie w wir aktywnosci fizycznej aby spalić to co trzeba i uzyskać wymarzoną wagę. jedne z nas s bardziej rygorystyczne i ćwicza regulrnie i trzymaja diete a inne czasem folguja swojemu leniuszkowi. 

Co dzień babci dzień

Nie ma przepisu na wieczną młodość, ale mamy wpływ na jakość naszego starzenia się. Możemy zabezpieczyć nasz komfort życia, choć często tego nie robimy....ponieważ odkładamy to na później. Bo: „teraz chcę się wyszaleć”, bo „kariera”, bo „dzieci”, aż w końcu przychodzi : „bo nie wypada, bo już a późno”.  I to „później” zaskakuje nas gdy wchodzimy w wiek mocno dojrzały. Wtedy to już mamy walkę o przetrwanie a nie spokojne zabezpieczenie jakości dalszego życia.

osoba przeciagająca się w oknie

Grzeszki codzienne czyli jak nie złamać kręgosłupa

Wiele z nas robi sobie krzywdę już przy najprostszych czynnościach życiowych, dlatego postanowiłam przygotować kilka wskazówek dotyczących czynności wykonywanych przez nas każdego dnia. Zachęcam do refleksji jak do tej pory wykonywałyśmy poniższe czynności i do natychmiastowej zmiany jeśli nasz wzorzec ruchowy odbiegał od poniższych wskazówek. Zmiana się opłaci! Nie będziesz już narzekać na bóle w kręgosłupie, mrowienie, brak czucia itp. atrakcje,a Twój kręgosłup i stawy odwdzięczą się z nawiązką.

łodyga z kolcami

Zbawienny marsz czyli kręgosłup zaopiekowany

 

Co raz częściej słyszy się pochlebne zdanie na temat wpływu nordic walking na wiele aspektów zdrowotnych w tym na układ krwionośny, oddechowy, mięśnie, stawy a także kręgosłup.

kobieta robiąca dziubek obik napis #razem

Tego nawet Gal Anonim nie przewidział...

Co straciliśmy na pędzie za cywilizacyjnymi nowinkami? Czy nadal potrafimy oferować wartości? Czy nasze wyobrażenie o sukcesie jest naprawdę sukcesem czy tylko fatamorganą..

Kiedyś najbliższe otoczenie potrafiło uzupełniać się i działać jak w dobrze naoliwionym zegarku. Nie tylko każdy miał swoja jasno określoną rolę w społeczności i była to rola potrzebna, ale społeczności potrafiły reagować na wszelkie życiowe sytuacje wspierając swoich członków zarówno będących w potrzebie jak i świętujących radosne chwile. Stanowili całość na dobre i na złe.

Prawdziwe życie czyli lokalność zapomniana

W pogoni za ciągłym niedoczasem i poszukiwaniem szczęścia i sukcesu gdzieś hen za morzem zapomnieliśmy i utraciliśmy umiejętność zauważania rzeczy małych z których buduje się nasz świat tu i teraz. Omijamy wzrokiem najbliższą okolice i chcemy być gdzieś tam za horyzontem bo tam jest wielki świat. Bo tam się robi karierę, bo tam jest prawdziwe życie. A przynajmniej tak nam się wydaje.

kobieta idziewczynka ida z kijami nordic walking

Technika a ramiona czyli dlaczego trzeba wietrzyć pachy

Technika nordic walking z pozoru prosta a jednak wymagająca uważności i świadomości co każdy ruch może spowodować dobrego czy, gdy jest nieprawidłowy, złego.

Jednym z częstych błędów jest praca rąk a dokładnie wyprowadzanie ruchu z łokcia i unieruchomienie ramienia, czyli przyklejenie go do tułowia.

Co powoduje taka praca ręki?

Chodzę jak mogę, więc z czasem już nie mogę..

No tak, chód niby prosta sprawa, niby każdy kto ma sprawne kończyny dolne potrafi się poruszać, ale.. pewnie każda z Was, nawet bez wnikliwych obserwacji wyłapie na ulicy osoby które chodzą lekko i bez wysiłku oraz osoby, którym jakby coś w tym chodzi przeszkadzało...chodzą nieporadnie, ciężko czasem wręcz kanciasto. No cóż,w większości będą osoby, które niestety zatraciły właściwy wzorzec ruchowy i w ich chód wdarły się nieprawidłowości.

A wystarczy przestrzegać 3 podstawowych zasad aby nasz chód nie tylko był miły dla oka ale też zdrowy dla naszego organizmu.

Czosnek naszym wentylem bezpieczeństwa

Czosnek jest uważany za jeden z naturalnych antybiotyków. Należy czerpać z jego dobrodziejstw! Pozwala nam on m.in. zwalczać infekcję, chroni serce przed zawałem, wspomaga trawienie, działa odmładzająco oraz antynowotworowo. Czosnku boją się nawet wampiry i z pewnością nie jest to przypadek ;) !

Cóż jest w tym czosnku?

krzesło wystajace zza stołu

Ratuj się! Wyrzuć krzesło.

Aktywność fizyczna jest niezbędna człowiekowi na każdym etapie jego życia. Oczywiście pod warunkiem, że jest poprawnie wykonywana. Nie sztuką jest się przeforsować, a później odczuwać cały wachlarz negatywnych konsekwencji. Przecież ruch to przyjemność! I tak powinniśmy go odbierać. Nieprzekonani? Nic nie szkodzi, pomożemy Wam złapać bakcyla i zdrowo go skonsumować. Spokojnie, to bezbolesny zabieg :) Obiecujemy!

Specjaliści bija na alarm: Bezruch problemem XXI wieku…

ARTYKUŁY
Powered by mod LCA